onsdag 23 juli 2008

Säsongen

Juli är superhäftig i sin energiska växtlighet. Jag tappar andan av allt som skall blomma, dofta, slå ut, vattnas, planteras m.m. Ni vet vad jag menar.


Sen skall man ju avgöra om det är läge att dra igång nåt nytt "projekt". Johan och jag håller på att planera ett woodlandparti bakom uthuset. Men det kräver en minigrävare m.m. och det vet jag inte om vi har ork med just nu. Har i alla fall fått gräva upp ormbunksplantor hemma hos min syster, dom skall krukas in i väntan på rätt plats i vår lilla skogsdunge.

Jag lyckades i alla fall köpa tre Prunus Macki, näverhägg, för halva priset på Dvärsätts handelsträdgård. Nu var det inte så att det var ett impulsköp utan Prunus Macki har jag tittat på i tjugo år, första gången i Maggan och Kalles trädgårg i Västerås, barken skimrar i brons/guld, jättefina.

Inga kommentarer: