fredag 9 oktober 2009

Plastpalmer

Just nu sitter jag på ett hotellrum i Åre, på Holliday Club och dom enda växter som finns här i snöovädret är plastväxterna runt poolerna i äventyrsbadet, vilket är helt OK.
Men som ni vet föredrar jag "the real thing" så jag tar fram bilder och suktar efter de perfekta knopparna, blomställningarna, groddarna, regnen och jordarna.
Eleverna på trädgårdsutbildningen på Wijs skulpturer.
Vaktelägg från goda vänner.
Norrländsk flädersaft är väl äkta så det förslår, eller?
Nä, nu ska jag slappna av och njuta av helgen på Holliday Club i Åre, man behöver inte gå utanför dörrarna för allt finns i anläggningen, mat, bowling, sportsbar, äventyyrsbad, lördagsgodis till barnen, minigolf, butiker, you name it, allt man behöver och mycket mer därtill. Vad gör man inte för barnen, plastväxter...
Trevlig helg på er!
Ingela

8 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Sommarminnen? Härliga bilder. Ha en trevlig helg själv, i Åre! :)

billan sa...

Plastväxter...!!:(
Tack för dina fina norrländska bilder, tur att jag slapp se plastblommorna:)
Må så gott och njut att en härlig Åre helg......avundsjuk är jag!
Hälsningar från billan på torpet.

Inger sa...

Så fina är dina bilder, till skillnad från alla plastväxter.
Ha en skön helg med familjen, Åre är alltid rätt!

Jord under naglarna sa...

Idag åkte långkalsonger och mössa på. Då är det gott med sommarminnen.
Jag har aldrig varit på Holiday Club i Åre, men det blir säkert någon gång.
Ha det bra i fjällvärlden!
/Åsa

Annika Christensen sa...

Härliga sommarminnen du visar.
Blå bersvallmo lär jag aldrig lyckas med men den står högt på listan.
Snö???
Oj oj..
Fast jag har faktiskt gjort stora julstädningen idag och fyllt torken med äpplen för pynt till jul.
Så tids nog blir jag avis på din snö.
Ha det gott
Annika

Merja sa...

Du får nog en fin helg trots platsblommor;)
Fina sommar minnen!

Britt sa...

Vad härligt med en liten sem i Åre bara njuta och ha det bra//Britt

Anonym sa...

Åre är väl nästgårds för dig, eller.....?