måndag 16 februari 2009

Lite fägring från ICA

Där stog rosorna, dagen före V dagen, V som i Valentin, och jag tvekade. Jag tvekar alltid när jag blir överaskad. Massor med vackra snittblommor och det är dagen före den dag man brukar uppmärkasamma sin älskade men ändå blir jag stående och kan inte tänka. Går vidare till brödet, frukt och grönt, mejeri, kött och sist den obligatoriska väntan vid godiset. Kommer ihåg rosorna och tänke "jag hinner nog om jag springer", lämnar vagnen i kön och snappar åt mig en bukett rosa och en gul, älskar kombinationen och springer tillbaks.
Idag är jag ledig och varje gång jag går till köket njuter jag av rosorna och tänker att jag behöver egentligen ingen betänketid i såna situationer för jag vet ju hur snyggt det blir och hur mycket jag gillar att ha buketter på bordet. Sambon tänker kanske inte på samma sätt, tror jag i min fördomsfullhet, eftersom han inte brister ut i "ahhhh..." varje gång han går förbi vasen. Nästa gång blir det tulpaner, tror jag, det blir iså fall första buketten för i år.

Ingela

6 kommentarer:

Åsa! sa...

Det var väl klokt att du köpte den där buketten! Tänk så den glädjer dig!

Anonym sa...

En bukett rosor eller tulpaner livar verkligen upp de här trista månaderna...

Anonym sa...

Fint att kunna njuta av livets lyx emellanåt!
Läste precis en insändare i HT, vår morgontidning, att en kvinna var rasande på blombutiken som höjde priset på rosorna till Valentindagen!
Trodde de sänkte priset just den dagen!!

Gunilla sa...

Vilken fin present som du gett till dig själv ibland behöver man lite som piggar upp.

Ha en fin kväll

Gunilla

Merja sa...

Känner igen mig i ditt velande;))
Tur du gick tillbaka och att de fanns kvar. Jättefina bilder du har tagit!

Britt sa...

Jag är också så där att det skall funderas, ibland blir det så att jag blir utan för att jag funderade för länge. Ha det bra//Britt