lördag 26 september 2009

Badsäsong

Utsikten från vår favoritbadplats är anslående i höstkvällens solnedgång. Här kan vi sitta flera timmar om dagen, när väl tunnan är varm. Trevlig sysselsättning för hela familjen, allt från rengöring med slang till vedbärandet och eldandet. Intresset och uthålligheten håller väl i sig en liten stund i alla fall.
Bada orkar alla med, till och med en lång stund. Det går åt en hel del frukt och vatten på dagarna och en kall öl på kvällarna till föräldrarna slinker lätt ner.Doften och sprakandet från elden gör det hela väldigt mysigt, en slapparhelg när vi inte gör mycket annat.
En grönsakssoppa på alla rotfrukter blir det nog till middag idag, allt ska snart plockas upp. Jag är faktiskt förvånad att vi inte haft någon frost än, känns ovanligt, men det kommer säkert.

Kram
Ingela

7 kommentarer:

billan sa...

Oj nu blev jag riktigt frestad, det är ju så otroligt skönt! Kall öl har vi i kylen, lutar nog åt en tunna här med. Fast vi kan inte skryta med samma fina utsikt som ni har, vi ser bara det lilla växthuset och rätt in i skogen:)
Kram från mig, och njut av en vilsam familjehelg!

Ibland blir ordverifieringarna för tokiga, nu blev det ingleas....

Inger sa...

Jättemysigt har ni det med bad för hela familjen. Utsikten är fantastisk, så rogivande.

Jord under naglarna sa...

En bättre utsikt än denna kan man nog inte få!
Vi har en badtunna vid sjön ochd et är inte helelr så tokigt, men det blir ju inte av att man bara åker dit och badar eftersom det är några timmars förberedelse innan man kan dyka i.

Ha en trevlig helg!

Eva Linnea sa...

Den utsikten går inte av för hackor! Kolla en annan fin utsikt på min blogg i dag, lördag.
Kram Eva Linnea

Annika Christensen sa...

Helt makalöst underbart!!
Allt.. badet barnen soppa kall öl utsikten jag sa ALLT
Kram
annika

The Secret Garden sa...

Så mysigt det verkar! Och vilka fina trädgårdsbilder!!

Hannele på Hisingen sa...

jag har aldrig, men barnen...