fredag 12 juni 2009

Vit favorit

Jätteramsen är en favorit med sina fina vitgröna hängen. Har den hängande över rödbladig alunrot "Purple palace", fin kombination. Hade några pelargonkompisar på besök, pratade sorter och fikade, som sig bör. Jag gillar föreningsliv och möten med människor, tycker det är givande och kul, Svenska Pelargonsällskapet Jämtland/Härjedalen. Nu håller jag på att förbereder mig inför trädgårstramp, STA medlemmar kommer hit på tisdag och ska trampa omkring i vår trädgård. Lite nervöst men roligt att dom vill komma hit. Hoppas det blir lite varmare, 10 grader är lite väl kallt.

Hälsningar
Ingela

14 kommentarer:

Merja sa...

Visst är det kul med trädgårdsträffar:)
Hoppas ni får lite värme till träffen i din trädgård!

Sanna sa...

Jätteramsen är även en av mina favoriter :) var hos en vän igår och grävde upp ett par till mitt nya land.
Trevlig helg!

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, jätteramsen är verkligen fin!
Jag har hittat några en bit upp i skogen, längs vägen mot mina föräldrar - ska jag dit och gräva upp dem måntro ?!

Kul att träffa likasinnade människor! Ser så trevligt ut där med pelargonvännerna!

Ha en skön helg!

Eva Linnea sa...

Skön helg önskar Eva Linnea, trots att det verkar bli en kall sådan!!!

Åsa! sa...

Jätterams är så vackert, och lättodlat. En bra kombination:)

Inger sa...

Kul att dela sitt intresse med vänner, det ger så mycket. Lycka till med din trädgårdsvisning, det är alltid trevligt att få besöka varandras trädgårdar. Ha det bra!

Ruben sa...

Ja, Ramsen är verkligen fin! Men, den böjer sig inte i den riktning jag vill!!!! Man kanske ska hjälpa den på traven med lite pinnar och snören? Trevlig helg! /Ruben

Anna sa...

Det är så kul att träffa andra likasinnade. Föreningsliv är toppen, men tyvärr väljer många människor att lägga sin tid på annat och många föreningar urholkas :-(. Ni ser ut att ha det väldigt trevligt!

Anonym sa...

Hälsa dina STAbesökare från mig!
Troligen någon av dem har varit hit på Mittnordiskas besök!
Lycka till!

Thorins Trädgård sa...

Hej, kul att träffa andra trädgårdsnördar och verkligen kunna få ge sig hän i diskussionerna.

Jag får leta lite här nere i Upplandstrakten och se om det finns liknande träffar.

/Marit

Hjärtat Mitt sa...

Jag håller med om jätteramsen. Den är jättefin.
Trevligt med trädgårdsbesök. Lycka till på tisdag!

Härliga bilder i ditt förra inlägg. Jag gillade speciellt bilden med rhododendron och funkian.

Kram Mari

Annika Christensen sa...

Dom kommer att få se så mycket fint och så träffa trevliga dig!
Håller med om din favorit den är helt underbar!
Ha det gott
Annika

andré sa...

Ja, jätteramsen är verkligen fin. Jag har dock ingen... än!

billan sa...

Nån jätterams har inte jag, måste nog försöka få tag på den.
Både "farmors" och jämtlänningen har det bra hos mig. Dom är hur fina som helst.
Önskar dig och dina gäster en trevlig trädgårdtramp!