lördag 24 januari 2009

Trädgårdsbrev

Hon kännde väl på sig att jag behövde inspiration, Anna Karin, för i veckan damp det ner ett brev med just det. Tack så mycket, just vad jag behövde. Göteborgs Trädgårdförenings utställningskatalog för 2008. Historik och samtid, flera artiklar som beskriver föreningen under hundra år. Palmhuset, rosor, woodland, stenpartiet, tapetgrupper, Agave, terakottakrukor, jättenäckrosor och studentträdgårdar från HDK, Konstfack, Dacapo, Alnarp och Ultuna att frossa i. Jag var ju inte själv där förra året så det här var kul att få. Få se till sommaren.

Min favorit trädgårdsformgivare/arkitekt har varit ansvarig för utställningarna, Ulf Nordfjell så klart.
Vitt, vem kan motstå, hostor och tulpaner. Skall läsa vidare och lära mig mer om tradition och trender.
Trevlig lördagskväll
Ingela

7 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Ja, nu börjar det klia riktigt ordentligt i fingrarna och tålamodet prövas! Snart börjar jag nog förgro några frö. Jag bara måste.
Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Hos mig damp det ner en ny. Lantliv!

Din helglektyr verkar trevligare.

Tänk om vi finge in Ult i vår trädgård, bara på snabbesök.

Åsa! sa...

Det är sånt vi får ägna oss åt när solen lyser med sin frånvaro! Önskar dig en trevlig söndag Ingela!

Lotta 8`) sa...

Men vilken spännande tidskrift! Dem måste jag se om jag kan få tag i, säljs förmodligen i lilla butiken i Botaniska. Visst bor jag relativt nära men inte är jag där ofta ändå..... ;) Men snart är det dags att åka dit och titta på vårlökarna - längtar så!!! Må så gott =)

Hjärtat Mitt sa...

Det var ingen dålig post du fick :)
Härligt att sitta och läsa i nu när man behöver lite inspiration.
Ha en toppenvecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Annika Christensen sa...

Den är så vacker den lilla skriften!
Vilken precent.
Ha det gott och hoppas att det blir en semal och en kopp kaffe också.
Ha det
Annika

Länninge Trädgård sa...

Ja håller med Ulf Nordfjell skapar otroliga trädgårdar. Jag var och tittade på hans vinnarträdgård (från England) den var ju uppbyggd i Botaniska i Göteborg i sommras, otroligt vacker och lugn i färgskalan.Botaniska i Göteborg är en favorit, jag försöker åka dit varje år.
Varma Hälsningar
Helen