tisdag 13 januari 2009

Trött bloggare

Just nu är jag inte riktigt i bloggform. Har inga roliga bilder, inga roliga idéer, inget spännande väder att berätta om, inget exotiskt norrsken har uppenbarat sig. Alltså lite vissen och hängig och det är inte riktigt likt mig. Influensa... neeeej det tror jag inte, trött är jag nog. "Lack of inspiration maybee" kommer ju inte ens ut i min trädgård p.g.a all snö, kan inte vandra runt, kan inte beskära något, kommer inte in i växthuset och komposterna är översnöade dom med. Måste kolla runt bland era bloggar, Ninnis vackra bilder, Andrés otroliga orkideer, Lottas tips, Annikas vackra foton och omtanke, Trädgård vid vägs ändes härliga vardagsbetraktelser och er andras fina bloggar.

Återkommer om några dagar med förhoppningsvis mer att ge.
God natt och sov gott!
Ingela

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi behöver alla en liten paus emellanåt!
Du med.........

Eva Linnea sa...

Håll ut! Snart är det vår igen och vi får njuta av påsk-pynt och annat skirt och härligt.
Planera & drömma är väl vad vi får göra så länge. Kramiz Eva Linnea

Anonym sa...

Ja, jag håller med om att det är en trist tid nu... och svårt att hitta inspiration. Januari och februari måste vara årets tråkigaste månader, även om det känns att det går på rätt håll.

Du frågade om blomlampa... mina orkidéer får inget extraljus alls utan de får snällt stå i fönsterkarmarna och ta det lilla som kommer. Däremot får mina ökenrosor extraljus i form av kallvita lysrör och kallvita lågenergilampor. :-) Detsamma gäller för pelargoner, fuchsior och andra övervintrare i källaren.

Merja sa...

Den där inspirationen kommer och går. Så där känner jag mig också ibland. Lugn! Det går över;)

Åsa! sa...

Ibland är det så, inspirationslöst. Det måste få vara det ibland! Ta det lugnt så syns vi när lusten kommit åter!

Annika Christensen sa...

Ur läcker bild!!
Även det längtar man efter.
Vi hörs och syns om några dagar.
Ha det gott
annika

Britt sa...

I blad kan det kännas lite tungt, men jag skulle tro att rätt som det är orken där igen. Ta det lite lugnt. Ha det bra //Britt

Eva Linnea sa...

Hej igen! Jag vill uppmuntra & uppskatta dig med en utmärkelse. Kika in på min blogg CinderELLA.
Kram Eva Linnea