lördag 16 maj 2009

Sista transporten.

Här kommer hon 8 och 30 på lördagsmorgonen, min klippa, Gunilla med Leifs skåpbil, mina räddande änglar. Lite tufft, fint väder, gräset grönskar och vi är taggade.Här står sista transporten, körde alla pellisar igår och nu kör vi grönsaker och örter. Bilen var för liten så jag körde även svärmors Saab full med växter. Sallader, jordärtskockor, sparris, tomater, paprikor, basilika m.m.

En prövning med grönsakplantor och det var givande, nu vet jag vad som är intresant nästa år.
Det roligeste var i alla fall att bloggkompisen Billan kom och att vi fick träffas, så kul att få ett ansikte på den man nästan dagligen "pratar" med. Roligt att ni kom!
En dag kvar!
kram
Ingela

7 kommentarer:

Britt sa...

Vad händer är det försäljning på gång eller vad har jag missat.//Britt

billan sa...

Jättekul att träffas, hoppas att vi ses igen och får lite mer tid att umgås. Dina plantor var jätte-jättefina. Va sa du om sparrisens planteringsdjup, jag kommer inte ihåg? Vi lyssnade på Hannu klockan två och när jag sedan gick förbi ditt stånd för att säga hejdå var ingen Ingela där!!
Så det får bli ett tack, hejdå och en stor kram via bloggen.
Som du säger ma råkes!

Inger sa...

En intensiv helg har du verkligen! Men kul hoppas jag, och inga plantor med hem. Och roligt att få träffa billan, förstås.

nilla|utanpunkt sa...

Vad häftigt med allt du drivit upp och det bara är mitten på maj!

Ulrika sa...

Att du får till det så lockande, Ingela. Det kliar i trädgårdsfingrarna nu! Men innan det bli en insats i jämtlandsmyllan så skall jag ner och vårfixa i den öländska trädgården!

Annika Christensen sa...

MAKALÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annika

Anonym sa...

Oj, vilken lycka att få handla av dig!